22. 6. 2017

Monica Hesseová - Dívka v modrém plášti

Název Knihy:  Dívka v modrém plášti
Originální názevGirl in the Blue Coat
Autor: Monica Hesseová
Překlad: Martina Buchlová
Žánr: Válečná literatura, Young adult
NakladatelstvíFragment
Datum vydání: 2017
Počet stran304

Typ knihy: e-kniha
Koupeno: palmknihy.cz
Recenze:

Knihy z období druhé světové války mám ráda. Jednak mě tato tématika zajímá a jednak si myslím, že je potřeba si tyto události stále připomínat, aby na ně nebylo zapomenuto. 

Po knize jsem šáhla na základě recenzí a taky proto, že jí najednou bylo všude plno. Ale asi jsem četla špatné recenze a opět se nechala "ukecat". Kniha není špatná, ale já čekala víc. Možná mě mělo varovat označení žánru young adult, kam já zřejmě už nepatřím. Kniha se nejspíš bude líbit i starším čtenářům, kteří nemají o druhé světové válce nic načteno, ty určitě zaujme. Ale zkušenější čtenář se bude trochu nudit.

zdroj: Fragment



Ve většina knih o druhé světové válce a genocidě, kterém jsem četla, se děj odehrával na území Německa nebo u nás. Děj Dívky v modrém plášti se odehrává v Amsterdamu, tím je kniha jiná. V Amsterdamu jsem byla a možná proto mě i tohle zaujalo. Kniha popisuje práci odboje, který tvoří mladí lidé - většinou studenti, ale popis nejde nijak zvlášť do hloubky. Autorka popisuje situaci Židů v Nizozemí, ale hrůzy, o kterých se dočítáme v jiných knihách, zde vylíčeny nejsou. Snad proto, že je kniha určena pro dospívající, je styl psaní měkčí? Avšak oficiální anotace působila jinak: "Ocitáme se v roce 1943 v Amsterdamu, kde začínají velké vyvražďovací akce židů. Mladá Hanneke díky svému talentu hledat věci na černém trhu, přežívá relativně dobře, jak jen to ve válce jde. Jednou při donášce zboží ji její pravidelná zákaznice pořádá o pomoc. Nemá najít věc, ale osobu. Židovku. Hanneke se prvně zdráhá, ale nakonec ji to nedá a pustí se do pátrání, které ji zavede do nebezpečných situací, kvůli kterým by mohla přijít o život."

Ano, tohle všechno v knize najdete, ale to, co mě zaujalo na pár řádcích anotace, se v celé knize nějak rozplynulo. 

Hodnocení








Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda za všechny vaše slušné komentáře.