30. 3. 2017

Jo Nesbø - Sněhulák

Název knihy: Sněhulák
Autor: Jo Nesbø
NakladatelstvíKniha Zlín
Počet stran: 500 
Typ knihy: e-kniha
Koupeno na: ebux.cz
Cena: 199,- Kč
Rok vydání: 2012
Hlavní postava: detektiv Harry Hole
Vedlejší postavy: Katrine Brattová (nová kolegyně Harryho Holea)

Recenze:
Ač je to k nevíře, kniha Sněhulák byla moje první kniha od Jo Nesbøa. Jak je to možné? Zkrátka severských krimi je všude plno a mě to nějak odrazuje...ale opět zvítězila zvědavost, co na tom ti lidi mají? A tentokrát jsem se nezklamala. Je až neuvěřitelné, že tento v ČR tolik populární autor detektivek málem upadl v zapomnění. Původně jeho detektivky vydávalo nakladatelství Moba, ale nijak čtenáře nenadchnul, a tak ho vydávat přestali. Poté jej převzalo nakladatelství Kniha Zlín a ti s Nesbøem udělali díru do světa. Několikrát jsem četla, že za úspěchem stojí také "údernost" obálek, Ale ty se zrovna mně moc nelíbí a přijdou mi všechny hrozně podobné a špatně se v jednotlivých dílech orientuje.


Sněhulák je 7. díl kriminální série o detektivu Harrym Holeovi, který alespoň v tomto díle vystupuje jako značně unavený a životem frustrovaný člověk, avšak se stále brilantním úsudkem a citem pro vyšetřování. Jak název vypovídá, ústředním motivem knihy je sněhulák, který jak se někde objeví, dojde ke zmizení osoby a k vraždě. Nebudu prozrazovat děj knihy, ale rozuzlení a zjištění, kdo je vrahem mě překvapilo. Při čtení jsem byla napjatá až do konce. A protože se mě kniha opravdu mile překvapila a moc bavila, rozhodla jsem se osudy detektiva Holea začít sledovat od začátku. A tak jsem si pořídila první díl z této série knihu Netopýr. Tuto knihu jsem si nekoupila ani jako klasickou knihu ani jako eknihu, ale zkusila jsem audio knihu, protože takto můžu "číst" i když jsem na procházce s kočárkem.

Jako zajímavost připojuji odkaz na místa v Norsku, na kterých se Sněhulák odehrává.

Co vy a Jo Nesboø? Která z knih se vám od něj nejvíce líbila?

E.❀

Hodnocení:


2 komentáře:

  1. Já severské detektivky miluju, ale Nesboa jsem si pořídíla jako e-knihu po hodně dlouhé době právě proto, že všichni z něho byli odvaření :) Byla to krev na sněhu a buď jsem to nepochopila nebo mi zaprotestoval iPad, ale každopádně mám doteď pocit, že to nijak neskončilo...a už jsem po tom nepátrala a asi se k němu už ani nechci vrátit - je to něco nevysvětlitelnýho, ale mám to tak třeba s hrou o trůny. Všichni to sledujou, tak já nebudu :) Díky Evi, začínám tě sledovat :)

    OdpovědětVymazat
  2. Když se mi tohle s knihou stane, tak si dám nějaký čas pauzu a zkusím ji znova. Musím říct, že co máme Klárku, tak si u knih dělám poznámky. Jak mám roztěkanou mysl, nedokážu se na čtení asi tolik soustředit nebo co 👼

    OdpovědětVymazat

Budu ráda za všechny vaše slušné komentáře.